Compromís per Mislata ha presentat una moció perquè l’Ajuntament declare la vila municipi contrari al TTIP (Tractat Transatlàntic del Comerç i la Inversió). El TTIP és un acord que situaria en clar desavantatge als productors europeus front als americans, ja que estos podran botar-se tota la normativa europea generant un greuge per a les empreses i un problema sanitari per als consumidors.
Ara bé, la informació que ens aplega d’aquestes negociacions és molt limitada. Fins i tot l’eurodiputat de Compromís, Jordi Sebastià, qui va demanar tindre accés a la Cambra Secreta on es guarda la informació al voltant del TTIP, no ha pogut tindre accés en condicions a tots els documents de l’actual negociació. Sebastià ha explicat que en este acord “els Estats Units no van a acceptar el principi de precaució, clau de garanties sanitàries a Europa. Les negociacions també deixaven clar que EUA no respectarà les denominacions d’origen ni renunciarà als transgènics i a la carn tractada amb hormones”. Unes informacions que ens fan tremolar i que obliguen a treballar en la mobilització de la ciutadania perquè conega que s’amaga darrere del TTIP.
Per la seua banda, Javier Gil, regidor-portaveu de Compromís per Mislata ha declarat que “sempre estarem en contra de qualsevol tractat o llei que vaja en contra dels ciutadans, i defensarem, com no pot ser d’altra manera, els serveis públics bàsics que es basen en la solidaritat i la redistribució social”.
Compromís també denuncia que de fer-se efectiu aquest tractat moltes de les lleis continentals, nacionals, regionals o locals deixaren de tindre validesa i els conflictes es resoldrien per un tribunal independent que es regiria per les seues pròpies normes.